Monthly Archives: Січень 2025
Засідання консультаційної групи з питання “Формувальне оцінювання, як інструмент підвищення мотивації до навчання здобувачів освіти”
8 грудня відбулося онлайн засідання консультаційної групи з питання “Формувальне оцінювання , як інструмент підвищення мотивації до навчання здобувачів освіти”, консультант Драганова А.О. Долучилися до обговорення важливого питання вчителі як початкової так і базової школи. Обговорювали основні етапи, важливі складові та дієві техніки формувального оцінювання із конкретними прикладами застосування в педагогічній діяльності. Дійшли висновку, що формувальне оцінювання – процес довготривалий, трудомісткий, проте важливий, результативний і мотивуючий.
Засідання фокус-групи вчителів природничих наук
Засідання фокус-групи вчителів природничих наук присвячене питанню наступності у вивченні природничих наук між початковою та базовою школами. Наступність – одна з обовязкових умов здійснення неперервності здобуття освіти, яка має забезпечити єдність, взаємозв
язок і узгодженість мети, змісту, методів, форм навчання та виховання з урахуванням вікових особливостей дітей на суміжних щаблях освіти. Це послідовний, безперервний зв’язок між різними ступенями навчання у розвитку якостей особистості школяра, опора на його моральний досвід, знання, уміння, навички, розширення та поглиблення їх із кожним роком навчання .
Метою природничої освітньої галузі є формування особистості учня, який знає та розуміє основні закономірності живої і неживої природи, володіє певними вміннями її дослідження, виявляє допитливість, на основі здобутих знань і пізнавального досвіду усвідомлює цілісність природничо-наукової картини світу, здатен оцінити вплив природничих наук, техніки і технологій на сталий розвиток суспільства та можливі наслідки людської діяльності у природі, відповідально взаємодіє з навколишнім природним середовищем.
Важливим проявом наступності від початкової до базової освіти є групування вимог до обов’язкових результатів, указаних у державних стандартах освіти, які ідентичні за видами навчального пізнання та сформульовані відповідно до рівня освіти. На засіданні вчителі порівнювали вимоги Держаного стандарту початкової та базової школи. Узагальнили матеріал у вигляді таблиці. Різниця у вимогах : на відміну від початкової школи здобувач освіти базової школи пізнає світ природи засобами наукового дослідження, опрацьовує, систематизує та представляє інформацію природничого змісту, усвідомлює закономірності природи, роль природничих наук і техніки в житті людини; відповідально поводиться для забезпечення сталого розвитку суспільства, розвиває власне наукове мислення, набуває досвіду розв’язання проблем природничого змісту (індивідуально та у співпраці з іншими особами).
Поступово, з кожним класом, освітні результати навчання здобувачів освіти розширюються, поглиблюються та доповнюються.
Засідання фокус групи “Математиків і інформатиків”
7 січня відбулося засідання фокус групи “Математиків і інформатиків”, на якому опрацювали принципи наступності між початковою та базовою ланками освіти. Також обговорили календарно-тематичне планування з математики 5 – 7 класи НУШ з очікуваними групами результатів навчання.
Та обмінялись досвідом щодо дослідницької і проєктної діяльність на уроках математики і інформатики.
Засідання фокус-групи вчителів початкових класів
07.01.2025 відбулося засідання методичного об’єднання вчителів початкових класів Первомайської гімназії № 2 за темою: “Організація освітнього процесу на принципах наступності та перспективності”. Під час засідання вчителі поділилися своїми лайфхаками, використання яких допомагає налаштувати школярів на плідну роботу. Також було розглянуто питання календарно-тематичного планування на II семестр. Зустріч пройшла цікаво та продуктивно. Дякую своїм колегам за співпрацю.
Засідання фокус-групи суспільно-гуманітарних наук
П’ятий клас – складний і відповідальний етап в житті кожного школяра. Навчальна і соціальна ситуація п’ятого класу ставить перед дитиною завдання якісно нового рівня у порівнянні з початковою школою, і успішність адаптації на цьому етапі впливає на все подальше шкільне життя.
Серед основних напрямів роботи вчителів-словесників середньої школи виділяємо розвиток мислення учнів, збагачення їхнього словника і розвиток зв’язного мовлення. Усі вони нерозривно пов’язані між собою, знаходяться в діалектичній єдності, адже саме збагачення словникового запасу сприяє розвитку мислення і зв’язного мовлення. Такі напрями роботи пов’язані з практичною спрямованістю оволодіння мовою, на що нас орієнтують і сучасні підходи до навчання мови.
Практичними порадами, які демонструють принцип наступності в дії, поділилися учителі іноземної мови Литвиненко А.В.,Буговська О.О., учитель технологій Лящевська О.В., учителі-словесники Герасимчук Н.Ю., Драганова О.Д.
Онлайн – засідання консультативної групи «Формування читацької компетентності здобувачів освіти.»
6 січня Чамлай Наталія Володимирівна провела онлайн – засідання консультативної групи, розглянувши питання: «Формування читацької компетентності здобувачів освіти.»
Наталія Володимирівна наголосила, що завдання вчителя – формувати у дітей соціальні, морально-етичні цінності через художні образи літературних творів; розвивати мовлення учнів; формувати уміння створювати власні висловлювання за змістом прочитаного (прослуханого); розвивати творчу літературну діяльність учнів; формувати у них навички самостійної роботи з різними типами і видами дитячих книжок; уміння здійснювати пошук, відбір інформації для вирішення навчально-пізнавальних завдань.
Вчителька поділилась, з власного досвіду, формами та прийомами роботи, які сприяють формуванню читацької компетентності.